Vær der for meg

om ungdom, død og sorg

av (forfatter) og Lisbeth Michelsen (illustratør).

Tell forlag 2002 Heftet

Tolv ungdommer deler i denne boken sine opplevelser og sin sorg med oss. Ikke nødvendigvis de aller innerste og mest sårbare tankene, men de forteller, hver på sin måte, om hvordan de opplever og takler sorg. Foruten ungdommenes historie, uttaler også ni fagpersoner seg om ulike temaer som berører sorgreaksjoner hos unge mennesker, når de mister noen som står dem nær. Har internettadresser og telefonnummer.

Forlag Tell forlag

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788275221931

EAN 9788275221931

Dette er en veldig sterk, viktig og vond bok!! Anbefales å lese for de som har vært igjennom dette selv eller møter andre i denne situasjonen. Veldig fin blanding av historier fra unge folk som har mistet en (flere) nær(e) og innlegg fra fagfolk om temaet.

Du kommer gjennom det, men ikke over det.

Et dødsfall er som et sår som rives opp mange ganger.

Den som har mistet en kjær person, vil alltid ha et tomt spor ved siden av seg resten av livet.

I sorg stiller alle like fattige.

Flere ganger fikk jeg høre at jeg "tok det så fint". Men sannheten var at jeg ikke visste hvordan jeg skulle sørge, eller hvordan jeg skulle få uttrykt min egen smerte.

Av de 112 bøkene jeg leste i 2013 er dette de beste :)

Bøker lest i mars 2013

• "En julefortelling" av Charles Dickens