Tøff tillit

Publica 2011 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Elvira har levd med spiseforstyrrelser i flere år, og hun kjemper fortsatt for å bli frisk. Spiseforstyrrelsen styrer livet hennes, og hun møter mange utfordringer, både i kjærlighetslivet og ellers. Dette er den andre romanen om Elvira.

Elvira kjemper fremdeles med spiseforstyrrelsen sin. Den har styrt livet hennes i flere år. Kan hun klare å bli frisk? Kjærlighetslivet har sine utfordringer, og fortiden fortsetter å hente henne inn når en bekjent dukker opp.

Forlag Publica

Hun hadde hørt noen si det ikke nyttet å endre en vanskelig person. Det var større sjanse for å endre seg selv, så man taklet en vanskelig person

Ensomhet var et kjent begrep for henne. Hun følte seg ensom når ingen forstod henne, og når folk trakk seg bort. Ensomhet var noe hun hadde kjent lenge. Hun følte seg ensom når hun ikke klarte å se at noen brydde seg om henne, eller når hun følte seg uten verdi. Av og til følte hun seg ensom i nærheten av mennesker hun ikke var trygg på

Musikk var medisin. For henne i alle fall. En sang kunne være munter, en annen kunne være trist. En sang kunne være sinnsstemning. For Elvira kunne en trist sang være salve på såret hvis hun var trist. En glad sang kunne gi henne et hav av energi hvis hun var glad. Med sang var det mulig å sette ord på følelsene, og med en melodi var det nesten mulig å sette følelser på følelsene.

Men løsninga er ikke å late som om ingenting har skjedd, og at ingenting er galt, det er jo det som skapte problemer i utgangspunktet.

Tenk å leve i en musikal. Da kunne man ha stoppet livet, og sunget ut, for så å forsette som om ingenting hadde hendt, bare at man hadde fått uttrykt seg, og fått ut det man grublet på.

En liste over bøker jeg har lest i 2011. Den blir oppdatert jevnlig når jeg har lest flere bøker.