Som dere vil ha det ; Hamlet

av (forfatter) og André Bjerke (oversetter).

Den norske bokklubben 1998 Innbundet

I komedien "Som dere vil ha det" møter vi Rosalind som kommer til Ardennerskogen for å finne igjen kjæresten Orlando. Hun er ugjenkjennelige i sin mannsforkleding, og det er duket for mange løyer og heftige følelser i den fortryllede skogen. Dramaet "Hamlet" handler om den danske prinsen som spiller dåre for å overliste onkelen som har drept hans far og giftet seg med hans mor. Han spiller gal for å overleve i en gal verden. Han tviler og nøler, men når han til slutt handler er han desperat, og ender med å forvolde sin egen og andre menneskers død.

Forlag Den norske bokklubben

Utgivelsesår 1998

Jaques

All verden er en scene
hvor menn og kvinner kun er små aktører
som kommer og som går. En enkelt mann
må spille mange roller i sitt liv.

Akt 2, scene 7

bittelitt pensum, mest annet. roman, dikt, tegneserie+++

En snartur i Fredrikstad innebærer som oftest en tur innom Fretex og sjelden går man ut uten bøker derifra. Denne gangen var det kun 5 bøker, og kun 45,- som ble brukt.

• "Macbeth ; Kong Lear" av William Shakespeare
  • "Undringens labyrinter - forelesninger over filosofiens historie" av Trond Berg Eriksen
  • "Romeo og Julie ; En midtsommernattsdrøm" av William Shakespeare
  • "En engel i mitt hus" av Hillary Waugh