Lystløgneren

Publica 2010 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Marie og Hallgrim har innledet et lovende kjærlighetsforhold. På lensmannskontoret får Hallgrim tips om mistenkelige aktiviteter i Vestfjellet nattestid, men er tipset til å stole på? Dette er andre bok om Mari og Hallgrim.

Det er vår i fjellbygda Svaldal, der Marie og Hallgrim har innledet et lovende kjærlighetsforhold. På lensmannskontoret får Hallgrim tips om mistenkelige aktiviteter i Vestfjellet nattestid, men er tipset til å stole på? Tipseren, Eva Styrbakk, er tidligere kjent av politiet som durkdreven lystløgner... Det viser seg snart at det foregår litt av hvert i fjellheimen, og med ett befinner både Hallgrim og Marie seg midt i begivenhetenes sentrum. Lystløgneren er en uavhengig fortsettelse av "Vårløsning" (2009).

Forlag Publica

Genre Politi og detektiver Krim

Sorgen kan være tung å bære, men er den ren og ekte, så beveger den seg i en slags prosess, utvikler seg, går stadig over i nye faser. Ofte kan man vokse som menneske, mens man gjennomlever slike kriser.

Barndommen har vi vel alltid med oss? det tror nå jeg. Enten vi vil det eller ikke[...]

Men jeg tror det er viktig at vi alle åpent viser at vi støtter homofile, at vi godtar dem som de er. Slik kan det bli at flere tør å stå frem.

Det er jo kjærlighet! Ren kjærlighet! At noen innenfor kirken tør å bruke energi på å fordømme ren kjærlighet, det er fryktelig. Det er skammelig! Vi er mennesker, først og fremst. Og vi kan godt gjøre godt eller ondt uansett legning. Legning er underordnet, det er det jeg prøver å si. På samme måte som kjønn er det![...]

Alle forhold er vel ulike, slik som personer ulike.