Harry Potter and the Philosopher's Stone

Raincoast Books Paperback

Se på denne utgaven hos amazon.com Kjøp boka hos ark.no

Forlag Raincoast Books

Format Paperback

Første bok i tidenes beste serie. JK Rowling har skapt en fantastisk verden og hennes menneskeskildring er helt unik. Man føler man blir kjent med karakterene hennes og det er veldig lett å leve seg inn i disse bøkene.
Harrys møte med trollmannsverden skaper masse morsomme og feelgood leseropplevelser.

Starten på Galtvort er fantastisk lesning.
Gammel som ung

Welcome to a new year at Hogwarts! Before we begin our banquet, I would like to say a few words. And here they are: Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak! Thank you!

There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

He hurried to his car and set off home, hoping he was imagining things, which he had never hoped before, because he didn't approve of imagination.

I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach

'the truth.' Dumbledore sighed. 'it is a beautiful and terrible thing, and should be therefor be treated with great caution ... '

Rangering fra 1 til 100. 138 anonyme medlemmer stemte på bøkene. Samlet 3. april 2014.

Bøker jeg har lest i år

Some suggestions :)

I tidlig tenårene begynte jeg å lese fantasy-litteratur. Her er et utvalg over det jeg leste. Skal komme med mer utfyllende kommentarer etterhvert.

Leser og har lest