Englefisken

av (forfatter) og Natalie Normann (forfatter).

Egmont Hjemmets bokforl. 2001 Innbundet

Etter å ha blitt tatt på fersk gjerning av sin kone i å forgripe seg på deres seks år gamle datter, tar skipsreder Johannes Haugland livet av seg om bord på Vestland. 22 år etter sliter fortsatt datteren Gry med sårene etter farens overgrep og selvmord, men som leder av incestsenteret Løvetannhuset i Oslo har hun funnet er oppgave som gir livet mening. Så, i et vintermørkt Oslo, blir en gammel uteligger med skipslue drept ved Mølla. Første mann og nærmeste nabo, til åstedet er inderen Dara Singh. Gry kobles inn i saken, og selvmordshistorien fra 22 år tilbake får fornyet aktualitet.

Forlag Egmont Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 2001

Genre Krim

Omtalt sted Oslo

I denne boken kommer Dara Singh inn fra sidelinjen. En uteligger blir drept rett utenfor huset hans og han, fordi han er den han er, begynner å lete etter svar. På veien finner han Gro og spørsmålet blir om hun har noe med det som skjer å gjøre. Dara Sing er en nydelig etterforsker. Han har etterhvert knyttet kontakter innad i politiet og får hjelp i sin etterforskning. Likevel er det hans måte å tenke på som gjør at svarene kommer til syne. Jeg likte absolutt Under den hvite bro best, men denne må også leses. Jeg skulle ønske det kom flere bøker om Dara Singh!

• "Under den hvite bro" av Anan Singh
  • "Seksognitti - en fortelling" av Kjell Ola Dahl
  • "Spindelvev" av Margit Sandemo
  • "Påskekrim 2011 - 18 kriminalnoveller"
  • "Fossen" av Ian Rankin
  • "Modigliani-skandalen" av Ken Follett