Det vidunderlige

Tiden 2019 Innbundet

De har vært et par i over tjuefem år. Hun og han. Du og jeg. Men nå er det over. Sammen seiler de mot Skagen i båten hans en siste gang før de skal gå hver til sitt. Hva er igjen av det som en gang var en nesten selvutslettende forelskelse? Når fortalte de hverandre de første løgnene?

Flere historier brettes ut. Om gutten fra Gjøvik som fulgte musikken. Om den unge mannen som ramlet inn i den politiske maktens sentrum. Om den gamle overgrepssaken fra hjembyen. Ryktene om dirigenten av det berømte Arietta-koret, hvis komposisjoner alle lot seg berøre av. Fikk han ikke et varsel fra en av de unge guttene den gangen?

Hun er også opptatt av saken, og er det ikke noe hun skjuler? Hvilken rolle har historien om koret hatt å si for livet de har levd sammen?

Det vidunderlige er en kjærlighetsroman, en krimgåte, en fortelling om musikk, og om det vakreste, som kan skjule det som er aller mørkest.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2019

• "Skjellmannen" av Aslı Erdoğan
  • "Sjøen om vinteren - roman" av Sivert N. Nesbø
  • "Om vi heftes underveis - krigsseilerne og deres familier" av Kristine S. Henningsen
  • "De ufullendte" av Ellen Rømming
  • "Bare de levende trenger å bli husket - roman" av Hilde Lindset