Alle vennene mine er superhelter

av (forfatter) og Jostein Hygen (oversetter).

Minuskel 2006 Heftet

Tom har giftet seg med en superhelt. Men ekskjæresten hypnotiserer henne til ikke lenger å kunne se Tom. Hvis ikke Tom klarer å få henne til å se ham, vil han miste henne for alltid.

Alle vennene til Tom er faktisk superhelter. Tom har til og med giftet seg med en av dem, Den som gjør alt perfekt. Men allerede i bryllupet begynner det å gå galt. Den sjalu gamlekjæresten til Den som gjør alt perfekt hypnotiserer henne til ikke lenger å kunne se Tom. Samme hva Tom gjør, så er han usynlig for henne. Seks måneder senere er Den som gjør alt perfekt sikker på at Tom har forlatt henne, så hun bestemmer seg for å flytte til en annen by. Hun vil bruke superkreftene sine til å komme over hjertesorgen. Uten å ane at Tom er rett ved siden av henne, går hun om bord i flyet, med enveisbillett. Hvis ikke Tom klarer å få henne til å se ham før de lander, vil han miste henne for alltid ...

Forlag Minuskel

Utgivelsesår 2006

Omtalt sted Canada

Snodig historie i liten bok. Noen av karakterskildringene til superheltene var riktig treffende og morsomme.En bok man kan bruke lang tid på eller bare lese raskt gjennom. Litt merkelig løsning på problemet om usynlighet, jeg fikk liksom ikke helt taket på den. Men kanskje jeg leste for fort til at jeg fikk med meg de overførte betydningene i historien.

Bøker i lite format som egner seg godt å lese på farten, og som er små nok til å ligge blant nøkler, mobil og andre essensielle ting i vesken.

• "Stedene - en samtale med Marguerite Duras" av Marguerite Duras
  • "Matmakt på butikken" av Siri Helle