Absolutt Brumm

av (forfatter), E.H. Shepard (illustratør), Tor Åge Bringsværd (gjendikter) og Marianne Koch Knudsen (gjendikter).

Gyldendal 2007 Innbundet

Boka inneholder sitater og korte tekstutdrag fra de to bøkene Ole Brumm og Huset på Bjørnehjørnet. Sitatene er gruppert i fire kategorier, og kan passe både på brysomme dager, en dag du er i knipe, for en dag som er full av dikt og små stubber og når du trenger støtte til din indre bjørn.

En inspirerende og vakker gavebok til deg selv eller en du er glad i. Utvalgte sitater fra fortellingene om Ole Brumm, vakkert illustrert med Shepards originale illustrasjoner. . En bok full av kloke ord, gode ideer, oppmuntrende tanker og hjertevarme råd fra Brumm og vennene hans i Hundremeterskogen. En kilde til positive følelser på selv de mest Brysomme Dager.Gullkornene fra Brumm, en Bjørn med Bare Liten Forstand, vil hjelpe deg til å bevare roen og gleden under de mest turbulente forhold og få frem smilet hos alle Bjørnevenner!A. A. Milne ble født i London i 1882. Han startet sin litterære karriere i vittighetsbladet Punch. Da de første fortellingene om Ole Brumm ble utgitt i 1926, var Milne allerede veletablert som skuespill- og romanforfatter. Siden den gang er Ole Brumm blitt en verdensberømt bjørn, og Milnes fortellinger er oversatt til 31 forskjellige språk.E. H. Shepard ble født i London i 1879. Han var en anerkjent kunstner som blant annet hadde oppdrag for Punch som tegneserietegner og illustratør, men er siden best kjent og husket for sine illustrasjoner til Milnes historier om Ole Brumm og vennene hans. Shepards humoristiske og varme illustrasjoner er nå uløselig knyttet til fortellingene, og er blitt selvstendige klassikere.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205371118

EAN 9788205371118

Serie Visdomsord fra Ole Brumm

Genre Humor

Nøff gikk forsiktig nærmere Brumm.
"Brumm!" hvisket han.
"Ja, Nøff?"
"Ingenting," sa Nøff og tok labben hans.
"Jeg ville bare være sikker på at du var her."

• "Vita brevis - Floria Aemilias brev til Aurel Augustin" av Jostein Gaarder
  • "Ved elven Piedra satt jeg og gråt" av Paulo Coelho
  • "Huckleberry Finns opplevelser" av Mark Twain
  • "Trist som faen - fortellinger" av Ari Behn
  • "Om mus og menn" av John Steinbeck
  • "Jo fortere jeg går jo mindre er jeg - roman" av Kjersti Annesdatter Skomsvold
  • "Gummi-Tarzan" av Ole Lund Kirkegaard
  • "Den store Gatsby" av Francis Scott Fitzgerald