Virtuose team

som forandret sin verden

av (forfatter), Bill Fischer (forfatter) og Karin Elisabeth Ellefsen (oversetter).

Pegasus 2006 Innbundet

Bak viktige endringer og kreative gjennombrudd, finner en ofte dynamiske team som er satt sammen av inspirerte individer. I denne boken bruker forfatterne syv eksempler for å dokumentere sitt hovedpoeng: Hvis du kan trekke med deg de mest kvalifiserte og dedikerte medarbeiderne, og lede disse på riktig måte, kan du gjennomføre tilsynelatende uovervinnelige prosjekter. Boken viser hvordan syv ulike team ble rekruttert, utviklet og ledet, og dermed evnet å sette dype og varige spor etter seg. Eksemplene er fra forskjellige samfunnsområder, hvorav to omhandler Roald Amundsen og Norsk Hydro. Har register.

Virtuose team tar for seg sju team, hvordan disse ble rekruttert, utviklet og ledet - og dermed evnet å sette dype og varige spor etter seg. Eksemplene fra vidt forskjellige samfunnsområder, hvorav to omhandler Roald Amundsen og Norsk Hydro, gjør dette til en spennende og original fagbok bok for alle som er opptatt av ledelse og hvordan nå tilsynelatende umulige mål. Med sin uortodokse innfallsvinkel gir forfatterne her et leseverdig bidrag både til å forstå betydningen av organisasjonskultur og viktige historiske hendelser i vår nære fortid. Andy Boynton og Bill Fischer, som både har praktisk og akademisk bakgrunn i ledelse og organisasjonslære, bruker sju eksempler fra de siste 150 års historie for å dokumentere sitt hovedpoeng: Hvis du kan trekke med deg de mest kvalifiserte og dedikerte medarbeidere, og lede disse på riktig måte, kan du gjennomføre tilsynelatende uovervinnelige oppgaver.

Forlag Pegasus

Utgivelsesår 2006