Varulvens år

av (forfatter) og Berni Wrightson (illustratør).

Fredhøi 1987 Innbundet

Det hadde ikke vært slik snøstorm i manns minne. Vinden hylte rundt hushjørnene og snødrivene lå meterhøye. Arnie Westrum sitter i sitt lille skur ved jernbanelinjen og venter på at stormen skal gi seg. Men plutselig øker vinden til et skingrende skrik, det klorer på døren. Døren splintres, gir etter - og inn kommer en enorm ulv. Det gnistrer i de gulgrønne øynene, den springer til med en vill snerring. Westrum griper hakken og slår til. En gang. Han skriker. Snøen utenfor danser en vilter dans i lyset fra parafinlampen. Det var fullmåne - i varulvens år.

Forlag Fredhøi

Utgivelsesår 1987