Utforsk sjelen

fra intuisjon til et inspirert liv

av (forfatter) og Gudrun Nordmo (oversetter).

Emilia 2021 Heftet

Denne boken utgis på et tidspunkt i historien da kriser og dramatiske hendelser avløser hverandre i et tempo vi knapt har opplevd maken til i nyere tid. Det er lett å føle seg overveldet, føle frykt eller miste håp og retning. Mer enn noen gang trenger vi å finne balanse, visdom og kraft. I denne boken viser Paul Brunton hvordan vi kan finne alt dette i vårt eget indre. Det er dit vi må gå for å oppdage at vi har en sjel og for å utforske hva det i praksis innebærer. Det er der vi kan erfare at vi er mer enn et tilsynelatende tilfeldig lite menneske i et uoversiktlig terreng.

Paul Brunton uttrykker det slik: «Fra dette dype og gåtefulle senteret i oss kan vi hente styrke til å holde motet oppe gjennom nød og vansker, visdom til å håndtere situasjoner slik at vi ikke trenger å angre, og innsikt nok til å kunne skille mellom hva som er stort og lite i dagliglivet.»

Paradoksalt nok er det også hit vi må vende oss for å forstå fullt ut at vi er en del av verdenssamfunnet og helheten. Når vi har forstått det, kan vi for alvor «begynne å leve slik at det også kommer fellesskapet til gode».
Utdrag av forordet

Forlag Emilia