UFO! Nærkontakt!

Gyldendal Tiden 2000 Innbundet

Allerede første dag av skoleferien blir Kristoffer kastet inn i et eventyr av megaklasse. Naboen Ulf, som er astrofysiker, har en UFO gjemt i garasjen, en UFO som krasjlandet på hyttetomta hans. Enda mer utrolig, men også spennende, blir det når de får kontakt med UFOens superintelligente hjerne, Gabi. Nå er de spent på hva som vil skje hvis makthaverne på UFOens planet krever den tilbake.

Sommerferie i verdensrommet! Allerede første dag av skoleferien blir Kristoffer kastet hodestups inn i et eventyr i megaklassen. Naboen Ulf, som er astrofysiker, har en lys levende UFO gjemt i garasjen, en UFO som crashlandet på hyttetomta hans. Enda mer utrolig, men også skremmende, blir det når de får kontakt med UFO-ens superintelligente hjerne, Gabi. I tre døgn står Gabi til disposisjon for Ulf og Kristoffer. Selv om Gabi forsikrer at hun kommer fra en vennligsinnet planet, ligger hele tiden frykten der for at UFO-en skal bli hentet tilbake, for det hadde visst vært to av dem . Og kanskje er det bare et tidsspørsmål før de blir sirklet inn av forsvarets spesialetterforskere ... Men Kristoffer og Ulf nyter de fantastiske mulighetene så lenge de kan. Norvald Sandvik er debutant.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 2000