Turguide til Gran Canaria sør

av (forfatter), Birger Løvland (forfatter), Anita Løvland (foto) og Birger Løvland (foto).

Dreyer 2017 Slide bound

Anita og Birger Løvlands turguider er blitt velkjente for nordmenn som går turer i fjell- og kystområdene i sydligere strøk. Deres bøker om Kanariøyene, Mallorca, Azorene og Madeira har fått mange til å oppdage de utrolig flotte turmulighetene som finnes på disse øyene.
Turguide til Gran Canaria kom i 2012, med 34 turer over hele øya. Noen hundre km turer de siste årene, først og fremst omkring områdene på sørsiden av øya der nesten alle turistene bor, har ført til at de nå har laget en Turguide til Gran Canaria Sør, med 35 helt nye turer.
I hovedsak dekkes kyststrekningen mellom Puerto de Mogán og Bahía Feliz i sør og Roque Nublo i nord. Innen denne kakestykkeformede delen av Gran Canaria kan. det turglade ekteparet by på en spennende og variert turmeny. Alle turene er beskrevet med nøyaktige turomtaler, bilder og kart. Noen turer tar et par timer, andre er lange dagsturer, som krever god fysisk form. De kan alle med rette kalles for kortreiste turer, da de ligger nær turistområdene i sør - og også at de er "sett med norske øyne og gått med norske bein".

Forlag Dreyer

Utgivelsesår 2017