Tillit i tusen biter

av (forfatter) og Nina Aspen (oversetter).

Kagge 2006 Innbundet

Tom og Jessica er begge i trettiårene. De møtes på en fest og innleder et forhold. Det er preget av sterk og inderlig kjærlighet, men også av sjalusi og redsel for nærhet. Etter at datteren Greta er blitt født, stilles nye og tøffere krav til forholdet. Som sosialkurator møter Jessica Rose-Marie, som risikerer å miste sin datter Bianca. Ingen kjærlighet kan tas for gitt. Dette er en roman om kjærlighet og lojalitet, svik og tillit. Om å elske hverandre, men likevel gjøre hverandre vondt.

"Fortellingen om Tom og Jessica er en troverdig historie om kjærlighet slik den kan utvikles, fra det selvsagte, det du ikke kan leve uten, til en forvirret blanding av sårede følelser og utilfredsstilte behov." Birgit Zandfelds, Gotlands Tidningar Tom og Jessica er begge i trettiårene. De møtes på en fest og innleder et forhold preget av sterk og inderlig kjærlighet, men også av sjalusi og redsel for nærhet. Når datteren Greta blir født, stilles nye og tøffere krav til forholdet. I sitt arbeid som sosialkurator møter Jessica Rose-Marie, som risikerer å bli fratatt sin datter Bianca. Ingen kjærlighet kan tas for gitt. Helena von Zweigbergk har skrevet en sterk, tankevekkende og medrivende roman om kjærlighet og lojalitet, svik og tillit. Om å elske hverandre, men likevel gjøre hverandre vondt. Zweigbergk har tidligere utgitt tre kriminalromaner som har blitt godt mottatt og fått en stor leserskare. Med denne boka debuterer hun i en ny sjanger.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2006