Tann for tann

kriminalroman

Kagge 2011 Innbundet

En kjent forretningsmann blir funnet mishandlet og drept i en skog i Mandal. Dette skal vise seg å være starten på en bølge av pengeutpressing, trusler og flere drap på Sørlandet. Advokat Falk Skog og politikvinnen Linda Mchana tar saken.

Forretningsmannen Kenneth Åsland blir funnet brutalt drept i skogen utenfor Mandal.Pengeutpressing, trusler og ytterligere drap på Sørlandet. Advokat Falk Skog trekkes inn i saken gjennom sitt forsvar av den tiltalte Ronnie Mørch. Men har politiet tatt rett mann? Sammen med politikvinnen Linda Mchana begynner han å nøste i en historie som skal vise seg å ha tragiske dimensjoner. Undersøkelsene tar politietterforskeren Mchana og advokaten Skog til Oslos underverden, en karibisk øy og langt til skogs. Noen forsøker å stikke kjepper i hjulene for dem gjennom overvåkning, trusler og vold, men de to gir aldri opp. I tillegg til å være en spenningsmettet fortelling har boka også en samfunnskritisk dimensjon. Gjennom rettssaken får Falk Skog en fornemmelse av at noe ikke er som det skal, både i rettssaken, i politiets etterforskning og rettssystemet generelt.

Forlag Kagge

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sørlandet

• "Trøsteren - kriminalroman" av Karin Wahlberg
  • "Ensomme hjerter" av Lotte Hammer
  • "Da terroren rammet Norge - 189 minutter som rystet verden" av Kjetil Stormark
  • "Stillest vann - kriminalroman" av Jan-Sverre Syvertsen
  • "Prikkedøden" av Jan-Sverre Syvertsen