So long

norske forfattere om Leonard Cohen

av (forfatter), Eldrid Lunden (forfatter), Erling Aadland (forfatter), Fredrik Wandrup (forfatter), Håvard Rem (forfatter), Kari Hesthamar (forfatter), Pedro Carmona-Alvarez (forfatter), Ruth Lillegraven (forfatter), Susanne Hedemann Hiorth (forfatter), Terje Dragseth (forfatter), Tom Skjeklesæther (forfatter), Anne Riise (foto), Dag Thorenfeldt (foto), Lars Eivind Bones (foto), Mimsy Møller (foto), Morten Ståle Nilsen (foto), Nils Vik (foto), Nina Reistad (foto), Pål Rødahl (foto), Raymond Mosken (foto), Svein Boye Andersen (foto), Sølve Sundsbø (foto), Tom Bognø (foto), Tord Litleskare (foto) og Morten Ståle Nilsen (redaktør).

Falck forlag 2017 Innbundet

Den canadiske sangeren, komponisten og forfatteren Leonard Cohen (f. 1934 - d. 2016) var elsket i Norge i seks tiår.

Først av en engere krets litterater og lesende. Deretter som en del av etterkrigsgenerasjonens lydspor på seksti- og syttitallet.

I åttiårene, da stjernen hans hang lavt i andre deler av verden, og artisten selv var på den gale siden av 50, ble han en regelrett popstjerne i Norge. Med salgstall som kunne måle seg med hvem som helst av det tiårets storselgere.

I «So Long, Leonard Cohen» skriver de 11 norske forfattere og journalister om ulike aspekter ved Cohens liv og produksjon.

Det gjør de med en entusiasme og en innsikt som i seg selv fungerer som en serie svar på spørsmålet: «Hva var det med Leonard Cohen og Norge?».

Boken er illustrert og inneholder en detaljert oversikt over alle Leonard Cohens 17 konserter i Norge.

Forlag Falck forlag

Utgivelsesår 2017