Seriøst fra Sassy

klyp meg, jeg drømmer

av (forfatter) og Kjersti Scheen (oversetter).

Gyldendal 2010 Innbundet

Da Sassy satt høyt i et tre og sang en av sangene sine for å redde skogen, var det noen som filmet det og la det ut på nettet. Et plateselskap har oppdaget klippet og vil ha henne til å prøvesynge for dem, og kanskje er musikkdrømmen i ferd med å gå i oppfyllelse. Men det Sassy mener og tror på, ofrer hun ikke for en platekontrakt. Eller? Dette er den andre boka om Sassy.

Sassy ? rockebabe og økobabe ? er tilbake!

Da Sassy satt høyt i et tre og sang en av sangene sine for å redde skogen og trærne der, var det noen som filmet det og la det ut på nettet. Og et plateselskap har oppdaget klippet, og vil ha henne til å prøvesynge for dem! Er det mulig? Er musikerdrømmen i ferd med å gå i oppfyllelse?Men én ting er sikkert: Det Sassy mener og tror på, det ofrer hun ikke for en platekontrakt. Ikke vennene heller. Eller Pinna -- gutten som får henne til å bli helt rar inni seg. Men hva gjør hun når Phoenix, gutten som allerede er berømt og som alle jenter drømmer om, viser interesse for henne? Eller når folka fra plateselskapet vil ha henne til å opptre i klær laget av barnearbeidere ...Første bok om Sassy; Seriøst fra Sassy: Jeg må redde verden! utkom i fjor. Her er allerede oppfølgeren mange har ventet på.Sassy-bøkene er en del av SUKKERSPINN-serien.Maggi Gibson har på kort tid oppnådd stor popularitet i inn- og utland, og blir sammenliknet med forfattere som Jacqueline Wilson og Louise Rennison.Sassy er et ekte barn av det 21. århundret: Handlekraftig, uredd, selvstendig og med sine meningers mot. Miljøvern er viktig. Musikk også. Og gutter er jo rett og slett ikke til å komme utenom!Bøkene om Sassy er skikkelig feelgood med substans. Deilig underholdende, men også tankevekkende og tøffe.Seriøst fra Sassy: Klyp meg, jeg drømmer vil treffe målgruppa med storm; selvsagt uten å forårsake global oppvarming!

ISBN13 9788205397064

• "Hot i syden" av Ingunn Aamodt
  • "Cat fight" av Ingunn Aamodt
  • "Tråder" av Sophia Bennett
  • "Trash - du vet aldri hva du finner" av Andy Mulligan
  • "Hei, det er meg! - ikke la meg bli alene igjen her" av Nina Elisabeth Grøntvedt
  • "En pingles dagbok - Greg Heffleys dagbok" av Jeff Kinney