Radikalisering

fenomen og forebygging

av (redaktør), Linda Noor (redaktør), Ellen Reiss (foto) og Ellen Lorenzen (illustratør).

Frekk forlag og Minotenk 2018 Innbundet

Hvorfor ble Tom Olsen nynazist? Hvorfor kjempet og døde norske ungdommer for terrororganisasjonen IS? Er det mulig å beskytte samfunnet fra voldelig ekstremisme, og kan vi i det hele tatt forstå ekstremistenes psykologi?

I denne boken beskriver Norges fremste eksperter og praktikere hvordan radikalisering foregår, og deler erfaringer fra arbeid i felt. De gir en oppdatert innføring i både islamistisk ekstremisme og høyreekstremisme, og tilbyr praktiske verktøy for hvordan vi best kan forebygge utenforskap og ekstremisme.

Tom Olsen, Tor Bach, Øyvind Strømmen, Linda Noor, Ellen Reiss, Lars Erik Berntzen, Brynjar Lia, Saira Basit, Belinda Ekornås, Cathrine Moestue, Erik Lindbæk Kruse, Hege Hansen, Hans Magnus Gjerlaug, Julie Ræstad Owe, Mishell Akhtar Shakar, Christine Isøy, Gazi Mikail, Navjot Sandhu. Med intervju av PST-sjef Marie Benedicte Bjørnland.

Forlag Frekk forlag Minotenk

Utgivelsesår 2018