Pusegutten er eldst og tykkest

og det har han tenkt å fortsette med!

av (forfatter) og Kim Hiorthøy (illustratør).

Gyldendal Tiden 1997 Innbundet

Det begynner å bli litt for mange småpuser i huset til Pusegutten, og det vil han ikke ha noe av, for han vil bestemme alt selv. Akkurat som om det ikke var nok katter i huset fra før av, dukker det også opp mange andre små puser som vil bo der. Da stikker Pusegutten av.

Fortsatt eldst og tykkest Pusegutten er eldst og tykkest er Sissel Lies tredje fortelling om den feite og litt ufordragelige Pusegutten. I forrige boken om Pusegutten måtte han avfinne seg med å dele familiens oppmerksomhet med Den Lille Gule. Den Lille Gule har ikke bare bestemt seg for å bli. Hun har også bestemt seg for ikke å ta P-piller. Så snart må Pusegutten dele rom med både Den Lille Gule og en lang rekke kattunger. Det er ikke til å holde ut - man skulle gjemme seg bort! Det gjør han også - litt for godt, for når loftsdøren smeller igjen, er det ingen som finner ham. Til slutt er det Den Lille Gule som greier å få noen til å åpne loftsdøren, og det er en langt magrere Pusegutt vi treffer igjen. Men like hovmodig! Bøkene om Pusegutten er morsomme å lese, både på egen hånd eller som høytlesning. Boken anbefales for alle katteelskere og alle barn som ønsker seg sin egen katt. Det er Kim Hiortøy som har illustrert.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1997