Norskdidaktikk

tekstnær og elevnær undervisning

av (redaktør) og Peer Harry Bjørkeng (redaktør).

Universitetsforlaget 2004 Innbundet

3 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Boka viser hvordan norskundervisning i grunnskolen kan knyttes opp mot elevenes tekstproduksjon og utvikling av tekstkompetanse. Forfatterne legger fram mange ideer til hvordan norsklærere kan arbeide tekstbasert i praksis. Boka har ei grundig innføring i læringsfremmende språk- og tekstarbeid for elever med norsk som andrespråk. Boka bygger videre på Norskdidaktikk 1 - ei grunnbok som kom i 1999. Har register.

Omtale fra forlaget

Boka viser hvordan norskundervisning i grunnskolen kan knyttes opp mot elevenes tekstproduksjon og utvikling av tekstkompetanse. Forfatterne legger fram mange ideer til hvordan norsklærere kan arbeide tekstbasert i praksis. Boka har ei grundig innføring i læringsfremmende språk- og tekstarbeid for elever med norsk som andrespråk. Boka bygger videre på Norskdidaktikk 1 - ei grunnbok som kom i 1999. Har register.

Bokdetaljer

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 2004

Format Innbundet

ISBN13 9788215005782

EAN 9788215005782

Språk Bokmål

Sider 473

Utgave 2

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

3 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket