Kunsten å være modig

17 samtaler om det modige mennesket

av (redaktør) og Kari Bu (redaktør).

Flux 2006 Heftet

Boken inneholder samtaler med 17 mennesker som prøver å sette ord på hva mot kan være. Med bl.a. Per Fugeli, Knut Faldbakken, Erik Dammann, Kristin Flood, Mosse Jørgensen, Paal André Grinderud, Arne Næss og Thure Erik Lund.

Tør du å stå utenfor? Å improvisere? Å være politisk ukorrekt? Å gå i dialog med folk du synes er uappetittlige? I denne boken møter du mennesker som tør å være annerledes, og velge det utrygge. Paal-André Grinderud synes ikke det er så farlig hva andre synes om ham. Knut Faldbakken mener kreativitet handler mer om mot enn om talent. Mosse Jørgensen har laget en helt ny skole. Johan Galtung vil at Norge skal tørre å være mer uavhengige av USA. Møt også Per Fugelli, Helge Hognestad, Kristin Flood, Erik Dammann, Rupert Sheldrake, Arne Næss m.fl.

Forlag Flux

Utgivelsesår 2006

Har begynt å legge merke til alle bøker med ordene "kunsten å ..." i tittelen og har oppdaget at det er forbløffende mange av dem, så derfor samler jeg dem i ei lita lista! Bare på gøy. Mp også innrømme at jeg har til gode å lese de fleste av disse

• "Kunsten å bruke følelser - 17 samtaler fra hjertet" av Trine-Line B. Biong
  • "Speilbilder av en større virkelighet - 17 samtaler om liv og død - og litt imellom" av Trine-Line B. Biong
  • "C.G. Jung - livsreisen - menneskets indre reise mot åndelig vekst og forvandling" av Vivianne Crowley
  • "Sva marga - følg din vei" av Arne Næss
  • "Livsviktig - Arne Næss og dialogen" av Arne Næss
  • "Leve langsomheten - eller faren ved å kjøre moped gjennom Louvre" av Owe Wikström
  • "Måtehold i grådighetens tid" av Henrik Syse
  • "Samlede dikt - illustrert med hennes egne akvareller" av Karin Boye