Kometkameratene

en hørespillfortelling fra NRK Super

av (forfatter), Gisle Martens Meyer (musiker) og Sjur Hjeltnes (musiker).

NRK 2009 CD

I dette hørespillet får man høre om livet til Kometkameratene på planeten Yster Sy. Skumpesteinene har bare vært kjent gjennom eventyr og hadde for tusenvis av år siden en magisk virkning på innbyggerne her. Hadde man en Skumpestein fikk man evig liv og man ville aldri gi fra seg en slik stein. Men det er mange år siden, helt til Ypperstesjef Rumperump en dag snubler over dem. Kometkameratene er kjent fra NRK Barne-TV. Medvirkende: Aslaug Guttormsgaard, Espen Beranek Holm, Hanne Dahle, Edward Schultheiss og Marie Sørlien.

En morsom og filosofisk historie fra verdensrommet. I en galakse langt, langt borte ligger planeten Yster Sy. Folket på Yster Sy kaller seg Kometkamerater. For millioner av år siden fantes det noe som het Skumpesteiner på denne planeten. Disse steinene hadde en magisk virkning på innbyggerne. Skumpesteinen ga deg nemlig evig liv, og en slik stein ville man aldri gi fra seg. Skumpesteinene førte til så store og mange konflikter at innbyggerne som var igjen, bestemte seg for å gjemme alle steinene i en grotte for evig tid. Og der lå de, gjemt og glemt, helt til Ypperstesjef Rumperump en dag tilfeldigvis snubler over dem ... Medvirkende: Aslag Guttormsgaard, Espen Beranek Holm, Hanne Dahle, Marie Sørlien og Edward Schultheiss.

Forlag NRK

Utgivelsesår 2009