Kjære bestemor

alt vi aldri snakket om

Gyldendal 2020 E-bok

Om røtter, relasjoner og det vi glemmer å snakke om

«Antagelig syntes hun ikke det var kjempegøy å spille yatzy og vri åtter to hundre ganger på en helg. Men jeg tror hun ville gjort mye for et slag yatzy på sine eldre dager», skrev forfatteren i en Aftenposten-kronikk som gikk viralt. I denne boken gjenforteller Linda Lund Nilsson historien om bestemoren hun satte så høyt. Hun skildrer bestemorens oppvekst, ekteskapet - og sitt eget forhold til henne både som barn og voksen. Hva drømte bestemoren om, egentlig? Burde Linda besøkt henne oftere?
Forfatteren skildrer lukten av bestemors sødmefylte plommesyltetøy kontrastert mot den spinkle nakken som sakte mistet livskraften. Boken avdekker også mysterier og svik, og stiller det grunnleggende spørsmålet: Hva med alt vi aldri snakker om?
Boken spiller på dype nostalgiske strenger og handler om temaer vi alle kjenner igjen: relasjoner, røtter og slekters gang.

Utgivelsesår 2020

ISBN13 9788205505599

EAN 9788205505599

Genre Biografisk litteratur

Omtalt sted Østlandet

Omtalt person Sigrid Lund Linda Lund Nilsson

Målet er minst 75 bøker

• "De seks store følelsene - hvordan emosjonene styrer deg mer enn du aner" av Anne Hilde Vassbø Hagen
  • "Definisjonen av umulig" av Camilla Sandmo
  • "Unorthodox - den skandaløse fornektelsen av min hasadiske bakgrunn" av Deborah Feldman
  • "Naturmannen og jeg - han lovet meg aldri gull, bare grønne skoger" av Lene Julsen
  • "Det finnes ingen grenser for gult - roman" av Tyra Teodora Tronstad
  • "Stress og korleis leve med det - 9 historier, 14 tips" av Anne Gunn Halvorsen
  • "Fyrvokterens døtre" av Jean E. Pendziwol
  • "Sinne - roman" av Ann Helen Kolås Ingebrigtsen