Hva i huleste vet vi?

om de uante mulighetene som kan forandre din daglige virkelighet

av (forfatter), Betsy Chasse (forfatter), Mark Vicente (forfatter) og Kari Kahrs (oversetter).

Flux 2008 Innbundet

Boken tar opp ulike emner i kvantefysikken, viten om bevissthet, persepsjon, kroppens kjemi og hjernens struktur. Forfatterne gir fortløpende eksempler i teksten og viser tilbake på historisk forskning.

Hva vet vi egentlig om universet? Og hvorfor er vi her? Filmen What the Bleep Do We Know!? ble et fenomen da den ble lansert i USA. Hovedpersonen Amanda havnet i en verden som ikke sto tilbake for Alices eventyrland. Den virkelige verden! Sjelden har kvantefysikk og nevrale nettverk vært morsommere. Boken fortsetter ferden på grensen mellom vitenskap og metafysikk. Likte du The Secret vil du elske Hva i huleste vet vi?

Parallell tittel What the bleep do we know?

Forlag Flux

Utgivelsesår 2008

• "Uendelighetens historie - en kort veiviser til det grenseløse, tidløse og endeløse" av John D. Barrow
  • "C.G. Jung - livsreisen - menneskets indre reise mot åndelig vekst og forvandling" av Vivianne Crowley
  • "Mindfulness - en vei ut av depresjon og nedstemthet" av Mark Williams
  • "Ideologienes århundre - en personlig vandring i det 20. århundrets politiske idéhistorie" av Bernt Hagtvet
  • "Amor fati - din vei til mindfulness og selvinnsikt" av Kristin Flood
  • "Jakten på en annen rikdom - i Frans av Assisis fotspor" av Kristin Flood
  • "Fermats siste sats - historien om gåten som forfulgte verdens skarpeste hjerner i 358 år" av Simon Singh
  • "Vårt utrolige univers" av Stephen W. Hawking
  • "Øyeblikkets tyranni - rask og langsom tid i informasjonssamfunnet" av Thomas Hylland Eriksen
  • "Livsfilosofi - et personlig bidrag om følelser og fornuft" av Arne Næss
  • "Faust" av Barbara Kindermann