Himmelske tilstander

av (forfatter) og Gisken Armand (oppleser).

Lydbokforlaget 2017 CD

Med stor fortellerkraft har Tove Nilsen skrevet en reflekterende og rik roman om dødelighet og kjærlighet, om brudd og forandring - og om kronisk reiseglede.

Hun er tilbake på Kreta, som hun har besøkt så mange ganger at det er som et hjem for henne. Landskapet, menneskene - og dyrene - er kjente, men livet på den greske øya er endret. Flyktninger kommer over havet. Det er lite penger i omløp og færre jobber, men desto mer stahet og livsglede.

Hun forlater Norge på det vakreste, 17. mai 2016. Hun har avsluttet et kjærlighetsforhold og tenker på hva det vil si å være fri eller tilknyttet. Hun nyter Kretas frodighet, mellom katter, hunder og forunderlige historier. Likevel går tankene til den norske våren og til en mann hun vet at hun er på vei inn i ny kjærlighet med.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2017

Format CD

Omtalt sted Kreta

Tove er tilbake på Kreta. Det er ne fryd å lese hennes skildringer fra den vakre øya. Jeg storkoste meg. Les gjerne mer i bloggen min her

Vart litt skuffa over denne. Liker mange bøker av TN, og også Kretadøgn, men denne vart for fragmentarisk synest eg, både reiseskildring og kjærleikshistorie og veldig mykje fakta innimellom. TN har alltid hatt faktaopplsyingar ispedd i teksten og det har fungert bra, her synest eg det blir for umotivert til tider.

• "Kjærlighetens tango" av Carolina De Robertis
  • "All min forakt - en kjærlighets historie" av Berit Hedemann