Henriks hus

kroppen

av (forfatter), Mike Gordon (illustratør) og Jørn Roeim (gjendikter).

Gyldendal 2010 Innbundet

Henrik er en helt vanlig gutt i et litt uvanlig hus. Sammen med hunden Tassen liker han å finne ut av ting. I denne boken er kroppen i fokus, og han finner blant annet ut hvor fort du kan nyse, hvor mye hjertet bråker og hvordan ørene virker. Med register.

Gøyale fakta om kroppen.

Henrik er en helt vanlig gutt som bor i et ikke helt vanlig hus. Med god hjelp av hunden Tassen, vennen dr Stråle og andre spesielle skapninger i huset finner han ut av det meste som gjelder menneskekroppen, for eksempel hvor fort du kan nyse, hvor mye hjertet bråker og hvordan ørene virker.Henriks hus er fullt av gøyale fakta! Velkommen inn! En annerledes, humoristisk og tegneserieinspirert faktabok.Philip Ardagh har skrevet over 60 bøker for barn, og rettighetene til bøkene hans er solgt til over 20 land. Han har mottatt en rekke priser for sitt forfatterskap. Tidligere utgitt på norsk: Trilogiene Usannsynlige hendelser og Eddie Dickens

ISBN13 9788205397491

EAN 9788205397491