Everest

til topps på verdens høyeste fjell

av (forfatter), Russell Barnet (illustratør) og John James (illustratør).

Damm 2000 Innbundet

Følg med på den dramatiske ferden da de to første menneskene klatret til toppen av verdens høyeste fjell. Les om hvilke anstrengelser og farer som møter de dristige fjellklatrerne. Har register.

EVERESTVÆR MED PÅ.en spennende ekspedisjon til toppen av verden
. Forestill deg å være nesten ni kilometer over vannflaten.. Les om hvilke anstrengelser og farer som møter de dristige fjellklatrerne.. Bli med på en ferd der is, snø og kulde gjør alt vanskeligere og tyngre.. Tenk deg en verden der du ikke kan puste normalt uten spesialutstyr.
Mount Everest var i årevis den største utfordringen noen fjellklatrer kunne forestille seg, og alle de dristige drømte om å være den første som kom seg til toppen. Mange prøvde seg, men ingen klarte det - til en dag i 1953 da en brite og en nepaler skrev seg inn i historien.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2000