Elevens tekst

et utgangspunkt for skriveopplæring

av (forfatter).

Cappelen 1992 Heftet

Gjennomsnittlig terningkast: 4.67 (3 terningkast.)

29 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

For lærere og lærerstudenter. Boka handler om å lese elevtekster, skrevet av elever fra 1. til 9. klasse, i ulike sjangre og ut fra ulike skrivesituasjoner. Forfatteren tar utgangspunkt i forskjellen mellom talt og skrevet språk, og arbeider seg inn mot elevtekstene på ulike språklige nivå. Metodiske og didaktiske overveielser knyttes hele tiden til analysen. Har litteraturliste og stikkordregister.

Omtale fra forlaget

For lærere og lærerstudenter. Boka handler om å lese elevtekster, skrevet av elever fra 1. til 9. klasse, i ulike sjangre og ut fra ulike skrivesituasjoner. Forfatteren tar utgangspunkt i forskjellen mellom talt og skrevet språk, og arbeider seg inn mot elevtekstene på ulike språklige nivå. Metodiske og didaktiske overveielser knyttes hele tiden til analysen. Har litteraturliste og stikkordregister.

Bokdetaljer

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 1992

Format Heftet

ISBN13 9788202135669

EAN 9788202135669

Serie LNUs skriftserie (63)

Språk Bokmål

Sider 188

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokelskeres terningkastfordeling

1 0 2 0 0 0

Bokomtaler

En helt ok bok om elevens tekst i grunnskolen. Den tar for seg kanskje litt for mange elevtekst eksempler og analyser dem, og i lengden blir det noe kjedelig og uinteressant. Innimellom kan tekstanalysene allikevel skimte noe interessante poenger. Boken innholder også et liten gramatisk del, men lærer leseren om hva man bør være obs på når elever skriver forskjellige type tekster. Leste ferdig boken etter eksamen, så kan hende "ferdig" følelsen gjorde noe med resten av boken. Boken kan være lur å dykke nærmere ned i når aktuelle og mer avanserte elevtekstsituasjoner oppstår i klasserommet. En bok som er blitt brukt i lærerstudiet gjennom flere år og utgaver.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

29 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket

Du vil kanskje også like

  • "Begynneropplæringen - fagdidaktikk for barnetrinnets matematikkundervisning" av Marit Johnsen- Høines
  • "Den skal tidlig krøkes - skolen i historisk perspektiv" av Tove Aarsnes Baune
  • "Mening i tekst - teorier og metoder i grunnleggende lese- og skriveopplæring" av Ingolv Austad
  • "Norskdidaktikk - ei grunnbok" av Jon Smidt
  • "Litterær forståelse - innføring i litteraturdidaktikk" av Åsmund Hennig
  • "Hjem og skole - hvordan etablere et samarbeid til elevenes beste?" av Thomas Nordahl
  • "Vurdering for læring i klasserommet" av Trude Slemmen
  • "To eller flere - basiskunnskaper i gruppepsykologi" av Peik Gjøsund
  • "Grammatikken i bruk" av Harald Morten Iversen
  • "Diktboka - om arbeid med poetiske tekstar i skolen" av Per Olav Kaldestad
  • "Kan læring planlegges? - arbeid med læreplaner - hva, hvordan, hvorfor?" av Britt Ulstrup Engelsen
  • "Didaktisk arbeid" av Kitt Lyngsnes
Alle bokanbefalinger for dette verket

Andre utgaver