Bolla plukker sopp

av (forfatter), Mati Lepp (illustratør) og Ane Sjøbu (gjendikter).

Mangschou 2005 Innbundet

Bolla er med familien i skogen for å plukke sopp. Hun begynner å lete etter en pinne slik som Bertil har og går litt vekk fra de andre. Det skulle hun ikke ha gjort, for på veien møter hun katten, og katter er jo farlig for små mus.

En god historie for de minste, formidlet med varme og humor. Bolla er en sjarmerende og svært så egenrådige liten mus. Hun bor i skogen sammen med mamma, pappa og storebror Bertil. Bolla er flink til å finne på saker og ting, og hun har en egen evne til å få det akkurat som hun vil. En dag familien skal ut for å plukke sopp, vimser Bolla seg bort fra de andre. Da dukker plutselig familiens store skrekk, katten, opp og situasjonen utvikler seg... Det er lett å kjenne seg igjen i denne historien. Store og viktige hendelser er satt inn i en fantasifull og appetittvekkende ramme. Mati Lepps uttrykksfulle illustrasjoner er, som alltid, av høy kvalitet. Boken har særpreg og sjarm, og morsomme detaljer innbyr til egne oppdagelser underveis.

Forlag Mangschou

Utgivelsesår 2005