Banemann

spenningsroman

av (forfatter) og Henning Hagerup (forfatter).

Juritzen forlag 2008 Innbundet

Amanda sitter på Furusetbanen på vei hjem fra et selskap. Hun har vognen for seg selv, til en eldre mann i sporveisuniform kommer på. Mannen gjør henne urolig, og da hun oppdager at han har gått av mellom to stasjoner, setter det en støkk i henne. Amanda, som er svært skeptisk til alt som har med det okkulte å gjøre, prøver å rasjonalisere bort det hun har opplevd. Men noen uker senere kommer hun i prat med Osman, som kjører t-bane på den samme strekningen. Han har også sett den eldre mannen, og kan bekrefte at mannen dukker opp og forsvinner på uforklarlig vis, mellom stasjonene.

Amanda er en jordnær 30 åring, og gjør som alle fornuftige. Hun bare ler når hun ser et gjenferd i sporveisuniform på østre T-bane i Oslo. Slikt er jo bare tull. I alle fall første gang det skjer. Men det blir iskaldt alvor når hun virvles inn i et kaos av overnaturlige og mer jordiske mysterier. Er det et gjenferd eller en drapsmann som skraper på soveromsdøren hennes? Elin Brodin og Henning Hagerup har her skrevet en original og fantasifull spenningsroman. BANEMANN skifter mellom det overnaturlige og historiske hendelser. Det lukter Bernhard Borge av denne boken. Ironi, ekle grøss og klok heltinne.

Forlag Juritzen forlag

Utgivelsesår 2008