Bok nr. 3 om Kasper, Olivia og Edvard og kusinen deres, Sofia. De har en egen evne til å havne i spennende situasjoner og det som i utgangspunktet skulle være en hyggelig nyttårsfeiring på et hotell på fjellet, blir fort noe helt annet.
Forfatteren er nok godt inspirert av Enid Blytons "Fem-gjengen," her er det også tre søsken (2 gutter og en jente) og søskenbaret er en jente som er enebarn og har en hund. Men bøkene er gode, spennende og med et godt språk synes jeg. Jeg hadde elsket disse om jeg hadde funnet dem da jeg var 10!