Bibliotekforbundet ved lederen har publisert at en løsning med "felles formidling" er klar til å få godkjennelse:
Skal en håpe at denne løsningen er god nok til å få godkjenning denne gangen og at den dekker brukernes behov..?
Uten å kjenne innholdet i denne løsningen - så er det veldig kort tid på å vurdere og å godkjenne synes jeg... det er alt for ofte at slike løsninger blir satt i drift som halvferdige løsninger med stort behov for oppdatering og endring. På tide å krysse alle fingrene en har...?
Viser 1 svar.
Dette har vært jobbet med over flere år, og det er flinke folk fra biblioteksektoren som har jobbet med det, men det må nok heller sees på som et viktig skritt enn et "gjennombrudd" for å dekke behovet hos de som bruker biblioteket.
Sakset fra en annen artikkel hos bokogbibliotek
* Vi skal berre, for å seia det veldig enkelt, laga ein nettbutikk der det er ulike produkt som biblioteka kan velja.
Det viktigaste for oss har vore å få på plass infrastrukturen og sikra driftsmidlar til den, så får e-bøker, lydbøker og nettsider koma i seinare fasar*.
Vi utelukkar ikkje at Bibliotek24 kan omfatta meir, men då treng ein også fleire midlar til drift*.
Budsjettene til hvert enkelt bibliotek er fortsatt underlagt kommunens økonomi og billigere digitale tjenester hjelper bare hvis det faktisk er rom på budsjettet til det. Den eneste reelle potten for mange bibliotek å ta av i sitt budsjett er innkjøpsposten til bøker. Og for at Bibliotek24 skal kunne fungere effektivt trenger de to årsverk til jobben.