Zombieutbruddet

episode 1

Juritzen jr 2017 Innbundet

FØRSTE BOK I NY SERIE

Alle vet hvordan man stopper en zombie. Du bare moser hjernen - og det er det.
Men hvordan stopper du et hissig zombievirus som truer med å spre seg over hele
Norden, kanskje hele verden? Thelma og Tico har bare så vidt startet opplæringen som paranormale agenter da katastrofen skjer og de må ut på sitt første farefulle oppdrag. En liten feil kan bety døden. Eller enda verre - de kan selv bli til zombier!

Forlag Juritzen jr

Utgivelsesår 2017

Serie Byrået for ikke-hendelser (1)

Genre Spenning

Zombieutbruddet er første bok i Robert Næss sin nye spenningsserie for barn, Byrået for ikke-hendelser, en serie spekket med fantasi og overnaturlige vesener. Vi møter Thelma og Tico, to barndomsvenner som kjeder seg gjennom en monoton hverdag i hovedstaden, Oslo. Én dag blir imidlertid litt mer spennende enn de kunne drømt om, dagen de blir kidnappet og forsøkt rekruttert som paranormale agenter for Byrået for ikke-hendelser. Zombieutbruddet er en grøsser og ikke en bok for lettskremte barn. Den er spennende, ja, men til tider også nokså skummel og grufull. Her er det forelderens skjønn som gjelder. For full anmeldelse, se: edgeofaword: Zombieutbruddet.

Her er bøkene barnebibliotekar Hege reiste rundt på skolene i Tysvær og fortalte om i forbindelse med leseaksjonen Vinterles. Leseaksjonen blir arrangert av Tysvær folkebibliotek i samarbeid med skolene i kommunen.

• "Knokkeltunnelen" av Victoria Schwab
  • "Heksegutten" av Molly Knox Ostertag