Z for sorry

Samlaget 2017 Innbundet

Ny hybel, nye gater, ny skule, ny klasse. Alt er nytt for Susan den hausten ho flyttar til byen for å gå på danselinja på vidaregåande. Sjølvstendige Susan, fri frå masete foreldre, ferdig med alt det gamle. Ho skal berre danse, danse, danse. Antilopesprang. Arabesk. Tusen piruettar. Eit nytt liv.

Men kvifor snakkar ikkje dei andre jentene med henne? Kva med han guten som kjem nær? Han med lause skolisser som smell i golvet? Og kvifor driv hybelvertinna og bryr seg?

Susan ser på kart over nattehimlane. Mange stjerner er del av eit større bilete, medan andre sviv omkring åleine i utkanten.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2017

ISBN13 9788252193961

EAN 9788252193961

Boka handler om Susan som begynner på videregående i byen. Hun må flytte på hybel og livet skal begynne. Men det nye livet blir ikke så bra som hun håpet på. Både vanskelige familieforhold, gutteproblemer og trøbbel med å høre til blant jentene i klassen preger hverdagen hennes.

Fortellingen er nesten litt novelleaktig, da den ene handlinga foregår over ca et døgn på sykehuset. Samtidig ser Susan tilbake på det siste halvåret, og disse tilbakeblikkene er den andre handlinga. Innimellom er det små dikt som oftest tar oss ut verdensrommet.
Handlinga drives fram av den indre spenninga: hva har egentlig skjedd med Susan siden hun er på sykehuset og hvordan vil det gå med henne tilslutt?
Jeg vil si at boka handler om det å høre til både i verden og i et mindre samfunn, om å finne ut hvem man er og også om vennskap mellom ei ung jente og ei hybelveryinne.

Boka er på nynorsk, den har 143 sider, men med lite tekst på hver side. Språket er enkelt og elegant. Litt lyrisk, faktisk. Den er enkel å lese.

Dette er ei fin, lita bok som jeg kan anbefale unge (kanskje særlig jenter) å lese.

• "Gran final" av Ingunn Aamodt
  • "Dei dødsdømde - dødsstraffa i Noreg og historia om nokre av dei som mista livet" av Aina Basso
  • "Død eller levande - roman" av Lars Mæhle
  • "Det ingen ser" av Anna Ahlund