Wish you well

Simon and Schuster 2000 Heftet

I 1940 dør Lous og Oz' far i ei bilulykke, og mora blir alvorlig skadd. Barna blir sendt for å bo hos oldemora Louisa på gården hennes i Virginia. Samtidig som de må forsøke å komme over det som har skjedd, kaster de seg ut i et liv som byr på både slit og belønninger for slitet. For Lou, som ønsker å følge i farens fotspor som forfatter, får Appalachene snart en mytisk betydning.

Forlag Simon and Schuster

Utgivelsesår 2000

ISBN13 9780743208284

EAN 9780743208284

Omtalt sted Sørøstlige stater

en var og nydelig bok , ikke en spenningsroman , men herlig spennende og rørende Feel good bok

"Etter at jeg har sett hvordan du,gjennom hele min oppvekst,bestandig opptrådte med ærlighet,verdighet og medfølelse,vet jeg at det ikke finnes noen sterkere kraft enn den vennligheten vi kan vise et medmenneske som trenger oss."

Strimer av sollys sto skrått inn gjennom glassmaleriene og tegnet regnbuer i luften langs vegger utsmykket med Kristus og syndere. Barn gjorde bestandig store øyne i møtet med disse fargerike portrettene, og tenkte sikkert, når de subbet motvillig inn til gudstjenesten, at kirker alltid lagde fine regnbuer.

Den er bare til oppvask og slikt. Vi trenger vann til alt mulig annet. Dyra, vasking, slipesteinen, bading. Pumpa har alt for dårlig trykk.Det hadde tatt en hel dag å fylle en vanlig stamp. Hun smilte. Noen ganger virker'e som om vi bruker all tia vår på å bære ved og vann. Jeg trudde navnet mitt var Hent helt til jeg fylte ti.

Det var en toseters Oldsmobile kabriolet, med førtisju hester og et skramlete sete. Den svarte lakken hadde utallige rustflekker, skjermene var bulket, dekkene nesten blankslitt, og kalesjen var nede på tross av kulden. Det var et nydelig vrak av en doning.

Hvis avlingene svikter, er'e alltid epler og markjordbær å finne, eller spiselige røtter for dem som veit hvor man skal leite. Om snøen ligger tre meter dyp, så greier jeg meg likevel. Regn eller hagl,eller varme så sterk at'n smelter tjære, jeg klarer meg.Jeg finner vann der ingen sku'tru at det var. Jeg og jorda. Jeg og detta fjellet. Den slags betyr sikkert ikke no' for folk som får lys ved å trøkke på en liten knapp, eller snakker med folk de ikke kan se.

• "Frankie & Ben" av Robert Mawson
  • "Sympati mellom mennesker" av Jodi Compton