Wilfred Price

leverandør av førsteklasses gravferdstjenester

av (forfatter) og Tom Thorsteinsen (oversetter).

Libretto forl. 2012 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Sjarmerende roman fra walisisk småbymiljø, full av romantikk, nostalgi og svart humor. En solfylt vårdag blir den unge begravelsesagenten Wilfred Price så overveldet av synet av en gul, utringet kjole at han frir til piken som bærer den, uten egentlig å kjenne henne. Grace gir sitt jublende ja, og skynder seg å fortelle familien den store nyheten. Snart innser Wilfred hvilken brøler han har begått.

Forlag Libretto forl.

Omtalt tid 1918-1939

Omtalt sted Wales

Koste meg stort med denne historien. Den er godt skrevet og med sympatiske hovedpersoner var dette en fin leseopplevelse. Anbefales varmt som feel-good lesing.

Jeg tenkte å kutte ut helt frem til omtrent halvvegs- da ble jeg såpass nyskjerrig at jeg fullførte- men her var det ikke mye utenom"boksen"

En forutsigbar 1920-tallsroman, hvor vi møter en rekke nokså grunne karakterer i et idyllisk Wales. Omslaget lokker med både innfløkte løgner og svart humor, men jeg mislykkes i å finne betydelige mengder av noen av delene. Derimot inneholder boken en anstendig dose lite overraskende romantikk og nesten-erotikk, og kan best beskrives som en kioskroman fanget i hardperm.

Der var en nydelig kjole. Hun var en tiltrekkende kvinne, men om Wilfred hadde lært noe som helst av alt dette, var det ikke å være så impulsiv. Vakre kvinnervi pene kjoler - det var ikke nok.

Tingene er aldri akkurat slik man gjerne vil, Wilfred. De er alltid annerledes, særlig når det gjelder kvinner. De er smartere enn menn, de snurrer oss rundt lillefingeren, de lurer oss trill rundt uten at vi merker det.

• "Kanten av isødet" av Jesse Blackadder
  • "W for walkover" av Sue Grafton
  • "Hinsides svart" av Hilary Mantel
  • ""Jeg trodde klitoris var en selskapsdans" - og 300 andre sitater fra kvinner" av Marta Breen
  • "Enkepalasset" av Anne Nyheim
  • "Ikke si noe til pappa" av Dora Heldt
  • "Sukkerplantasjen på Puerto Rico" av Esmeralda Santiago
  • "Innvielse - en mystisk-biografisk roman om reinkarnasjonens lover" av Elisabeth Haich
  • "Pøbler i pels og pyjamas" av Ingvild Bjerkeland
  • "Hjertet brenner - roman" av Samuel Park