Wien

av (forfatter) og Knut Aastad Bråten (forfatter).

Kagge 2016 Heftet

Wien rommer mer enn det vi er vant til å høre om: store kaker, overdådige fasader og Strauss-valser. Denne boka viser både det tradisjonelle og det hypermoderne Wien. Wien er en skattkiste av historiske stilarter og kunstuttrykk og er samtidig stedet der nyskapende estetikk har vokst frem. Her finnes både det enkle og det eksklusive, det storslagne og det intime.

Forfatterne presenterer et stort antall skjulte perler i denne helt spesielle byen - strålende museer som ikke er så godt kjent, glimrende restauranter og kafeer som ikke nødvendigvis er veldig dyre, og overraskende steder og miljøer. Nye sider ved kjente attraksjoner og institusjoner blir også omtalt. Her er tips og anbefalinger fra mange ulike deler av Wien. Flest er selvsagt fra sentrumsområdet Innere Stadt og områdene umiddelbart rundt, men også fra flere andre bydeler. Noen fine dagsturer ut av byen blir også anbefalt.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2016

Serie 100 unike opplevelser

Omtalt sted Wien

• "Norske klassikere - bøker, filmer, musikk, radio og TV fra 1945 til i dag" av Sven Ove Bakke
  • "Menneskets historie gjennom 150 000 år" av Cyril Aydon
  • "Berlin - det 20. århundrets hovedstad" av Torgrim Eggen
  • "Norsk etymologisk ordbok - tematisk ordnet" av Yann de Caprona
  • "Syv fantastiske fortellinger" av Karen Blixen
  • "Skrifter i samling. Bd. 5 - fred" av Arne Garborg
  • "Serotonin" av Michel Houellebecq
  • "Grensen - en reise rundt Russland gjennom Nord-Korea, Kina, Mongolia, Kasakhstan, Aserbajdsjan, Georgia, Ukraina, Hviterussland, Litauen, Polen, Latvia, Estland, Finland og Norge samt Nordøstpassasjen" av Erika Fatland
  • "Fem små griser" av Agatha Christie
  • "Tretten til bords" av Agatha Christie