White man

Gyldendal 2008 Innbundet

De deler livet sitt inn i før og etter det som skjedde på den tropiske øya. Livene til Thomas, Cathrine, Susan og Joseph vever seg inn i hverandre til tre forskjellige historier, om kjærlighet, makt og avmakt. Dette er en roman om en forbrytelse, om hvordan og hvorfor den skjer.

White Man handler om forbrytelser på en sydhavsøy og om kjærligheten som fantes før og etter; mellom mann og kvinne, hvit og svart, og en far og hans sønn. De deler livet sitt inn i før og etter det som skjedde i ferien på den tropiske øya. Men de gjør det på hver sin måte, Thomas leter etter en mening, en forklaring. For Cathrine var det en grusom tilfeldighet. Den unge Joseph har aldri vært noe annet sted enn på denne øya. Han forelsker seg i Susan, en kvinne fra den tidligere kolonimakten England. Og livene til Thomas og Cathrine, Susan og Joseph, vever seg inn i hverandre, til tre forskjellige historier, om kjærlighet, makt og avmakt. White Man er fortellingen om en forbrytelse. Om hvordan og hvorfor den skjer.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205376106

EAN 9788205376106

Omtalt sted Afrika

Har en målsetting om å lese mere norsk i 2010, og tenker tilbake på noen gode leseropplevelser!

Her er mine for tiden norske krimifavoritter

• "Han vet om noe hun kan prøve - fortellinger" av Sara Johnsen
  • "Toget fra Ajaccio - roman" av Anne Oterholm