Washingtondekretet

av (forfatter), Erik Johannes Krogstad (oversetter) og Nils Johnson (oppleser).

Lydbokforlaget 2016 CD

En tidsaktuell thriller med et tankevekkende og realistisk bakgrunnsteppe.

Det amerikanske presidentvalget er inne i sin siste fase. Doggie Rogers, en av de nærmeste medarbeiderne til Demokratenes kandidat Bruce Jansen, er på vei for å feire den historiske valgseieren. Plutselig lyder skudd, og Jansens høygravide hustru blir drept. Doggie er i sjokk, ikke minst fordi hennes far blir anklaget for drapet.

Bruce Jansen trer inn i presidentembetet som en dypt bitter mann. Han mister sin sunne dømmekraft, og blir dermed et perfekt redskap for krefter som arbeider ut fra sin egne skjulte agenda. En liten gruppe medarbeidere anført av Doggie, som nå blir USAs mest ettersøkte kvinne, forsøker å avsløre komplottet som det amerikanske samfunnet er utsatt for. Alt hviler på Doggies skuldre.

Dette er en frittstående lydbok, og ikke en del av Adler-Olsens serie om Avdeling Q.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2016

Format CD

Genre Thrillere

Omtalt sted Washington D.C.

Svært aktuelt tema, men rett og slett langdryg og skuffande av ein av mine favoritt krim forfattarar. Må halda ut til ein har lese over 300 sider før det tek litt av, men sjølv då er det mest lite overraskande.

Boka er veldig politisk aktuell, men her blir det FOR mye politikk og mye presisering av amerikanske forhold. Innholdet ble for min del tungt og lite interessant. Konseptet er sikkert genialt for dem som er interessert i det amerikanske politiske spillet og Adler-Olsen er en dyktig forfattere uten tvil. Boka ble likevel en stor skuffelse og jeg valgte å ikke lese den ferdig.

Usa vert eit diktatur

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Hvilke bøker jeg ønsker meg i 2016

Bøker jeg har lest. Jeg kjøper ikke bøker, men låner lydbøker på bibliotek som regel.

Leste

• "Hun takket gudene" av Jussi Adler-Olsen