Vokteren

av (forfatter) og Ragnhild Aasland Sekne (oversetter).

Goliat forlag 2020 Heftet

Da seks år gamle Jakey ble reddet fra Knokkelsamleren, som samler på skjeletter med misdannelser, ble fem år gamle Clara igjen. Nå vet ingen hvor hun befinner seg. Knokkelsamleren, som rømte fra varetekt, fortsetter jakten på mennesker med deformerte kropper, og aller helst vil han få Jakey tilbake. Slektens makabre museum må fylles, og den nye læregutten, Saul, skal hjelpe ham med det.

Jakey og familien har flyttet til en liten by ved kysten, men når Jakey sier at han har sett Knokkelsamleren fra det nye soveromsvinduet, er det ingen som tror ham. Jakey er redd, men mest av alt er han bekymret for Clara, for selv om de fleste tror at hun er død, gjør ikke han det.

Kriminaletterforsker Etta Fitzroy leter desperat etter nye ledetråder, og får nytt håp da Claras skoleuniform flyter i land på saltsumpene i Essex. Fitzroy nekter å tro at Clara er død. Hun må bare finne ut hvor hun skal lete etter henne. Så forsvinner en ny jente. Kan Fitzroy og Jakey finne Knokkelsamleren før det er for sent?

Forlag Goliat forlag

Utgivelsesår 2020