VM i fotball 1986

av (forfatter) og Dag Solstad (forfatter).

Oktober 2006 Heftet

Forfatterne dro i 1986 til VM i fotball i Mexico. De har fulgt mesterskapet fra første avspark til siste avblåsing. I hver sin del av boka skildrer og analyserer de hva de så og opplevde. Med statistikk over lagenes vei til VM, sluttspillet i Mexico og VM-historikk 1930-1982.

Forlag Oktober

Utgivelsesår 2006

I disse VM-tider må vi vel få til en fotball-liste. Bøker om fotball, eller skrevet av fotballspillere, eller med mye fotball i. Kom med tips!

Pelikanen-redaktør Eirik Bø og Sølvbergets Helge Risvands tips til hvilke fotballbøker du bør lese. Podcast med samtalen mellom dem finner du på Soundcloud.

• "VM i fotball" av Jon Michelet
  • "VM i fotball 1998" av Jon Michelet
  • "VM i fotball 1990" av Jon Michelet
  • "VM i fotball 1994" av Jon Michelet
  • "VM i fotball 1982" av Jon Michelet
  • "Verdas viktigaste bagatell - essay om fotball og globalisering" av Johannes Nymark
  • "Brevet til Fløgstad - brev fra Afrika. With a Message from Larkollen" av Jon Michelet
  • "Folkets stadion. Bislett" av Dag Solstad
  • "7800 demonstranter sporløst forsvunnet! Og andre merkverdige historier fra 1970-åra" av Jon Michelet
  • "På den himmelske freds plass - om ml-bevegelsen i Norge" av Pål Steigan
  • "Sleng på byen" av Dag Solstad
  • "Kamerat Stalin, eller familien Nordby - Et skuespill om en norsk kommunistfamilie i åra 1945-56" av Dag Solstad