Vitne til mord

krimnoveller

Liv forlag 2018 Innbundet

Christian Klaffmo er en norsk krimforfatter som i flere år har levert noveller, blant annet til Vi Menn. Her har vi samlet 16 helstøpte og drivende krimnoveller der bare en ting er sikkert: Ingenting er slik det egentlig ser ut til å være.

Forlag Liv forlag

Utgivelsesår 2018

Genre Krim

Leste bare de tre første novellene, men de hadde dessverre et så dårlig språk og var fulle av klisjeer, at jeg ikke orket å bruke mer tid på dennne.

Christian Klaffmo "Vitne til mord"

Hva gjør du når du møter en livsfarlig straffange på rømmen i en mørk bakgate?
Hvorfor hadde den beryktede leiemorderen Zoran tatt på seg oppdraget med å drepe politisjefen i en søvnig, liten by?
Hva gjør sheriffen av Nevermore når han er stilt ovenfor en skruppelløs narkobaron og hans terrorvelde?
Var smellvakre Evita Enoksen sin død virkelig en ulykke, eller lusker det en morder rundt på idylliske Værøy?
Og hvordan finner en liten gruppe hemmelige agenter, utstasjonert nær russergrensen under den kalde krigen, ut hvem som er den virkelige forræderen blant dem?
Denne samlingen inneholder seksten helstøpte og drivende krimnoveller, der bare en ting er sikkert: Ingenting er slik det først ser ut til å være.
I denne novellesamlingen får vi 16 lettleste noveller, flere av dem med en uventet slutt. Novellene har et lett og greit språk, og er uten groteske og bisarre detaljer. Samlingen skiller seg ikke spesielt ut fra andre krimnovellesamlinger jeg har lest. Vi møter få personer, over et kort tidsrom, med en slutt en ikke hadde sett for seg komme. Forfatteren har i flere år levert noveller til blant annet Vi menn, men dette er hans debut i bokform og han er fullt på høyde med mer etablere forfattere jeg har lest krimnoveller av, så jeg leser gjerne flere noveller ført i pennen av ham. Han jobber visstnok med en krimroman, det blir spennende å lese den, hvis den kommer ut.
Jeg har i det hele tatt fått sansen for noveller, de er ypperlig å lese innimellom litt lengre bøker. Noveller kan leses overalt, som f.eks i kortere pauser, på venterom og på bussen. De er også perfekte for eldre ungdom som sliter med leselyst eller når leselysten generelt er laber. Jeg anbefaler derfor gjerne denne, eller andre gode krimnovellesamlinger, når man vil ha noe spennende og lettlest
Boka er fra egen bokhylle. Den er gitt ut på Liv Forlag og kan kjøpes direkte fra dem eller hos nettbokhandlere
Terningkast 4+