Vintersolverv

av (forfatter) og Aleksander Melli (oversetter).

Cappelen 2000 Innbundet

Når Oscar Blundell opplever en dobbelt tragedie, takker han ja til å overta et gammelt hus i Skottland. Han tar med seg sin venn og nabo, Elfrida Phipps. Huset virker som en magnet på hjemløse og bortkomne personer, og det virker som om det har en magisk virkning på Elfrida og Oscar.

Elfrida Phipps slår seg ned i en landsby i Hampshire. En plutselig tragedie får henne til å søke tilflukt i et kråkeslott i Skottland. Med økende fortvilelse ser hun julen nærme seg, men alt blir annerledes enn hun hadde tenkt.
Elfrida Phipps forlater store, støyende London til fordel for vakre Hampshire. Hun finner seg fort til rette i den lille landsbyen hun har valg å trekke seg tilbake til. Hun har det vesle huset sitt, sin trofaste hund, Horace, og vennskapet med naboene. Oscar Blundell og familien hans sørger for at dagene hennes ikke blir ensomme, selv om hun har all den friheten hun ønsker seg.

Men en plutselig tragedie skal splintre idyllen for Elfrida. Hun søker tilflukt i Skottland, i et kråkeslått av et hus. Det blir raskt et hjem for en forunderlig samling omstreifere. Ingenting er slik Elfrida har ønsket det. Men fortvilelsen i hjertet ser hun at julen nærmer seg. Hun gruer seg for høytiden, menforsøker samtidlig å skape hygge og glede for dem som er rundt henne. Og til sin forundring oppdager hun at dette blir en ganske annerledes og magisk jul, og at hun er senteret alt dreier rundt.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2000

ISBN13 9788202184889

EAN 9788202184889

Omtalt sted Skottland

Denne er en av hennes beste skrevet bøker og den gir den som leser den en god følelse og den tar deg med storm.