Vintereple

ei forteljing

Wigestrand 2013 Innbundet

Kortroman frå Odveig Klyve.
Kvar dag tok eg den svarte kassen fram, opna og såg på innhaldet. Eg strauk over den ruglete overflata med mønster av slangeskinn. Kassen var slitt i kantane etter bruk. Dei tre låsane var rusta. Korfor gøymte han den på loftet. Var det for oss? Eller var det for seg sjølv? Korfor tok han vare på dette, ein boge, eit sagblad som skalv når eg løfta det opp? Den raude plysjen hadde merke etter alle gongene nokon hadde gripe etter bogen, etter saga.
Dette er ei forteljing om å gløyma og hugsa. om å teia og tala, om det mørke og det vidunderlege. Dette er ei Lettlest-bok, støtta av Leser søker bok. Odveig Klyve (f. 1954) debuterte i 1993 med diktsamlinga ?Rift?. Klyve har skrive ni diktsamlingar, åtte barnebøker, og har gjendikta fleire utanlandske poetar. Klyve fekk Ordknappen (2007) for boka ?Glad i deg?.

Forlag Wigestrand

Utgivelsesår 2013

Lett og liten bok som var veldig fin.

Lyst å lese …
Ei kort bok?
Ei nynorsk bok?
Ei lettlest bok?
Vintereple av Odveig Klyve er ei kort lettlest bok på nynorsk om å vokse opp, miste, savne, fryse og så meget mye mer. Boka er til tider spennende og dens lettlesthet gjør den verdt å lese, selv om den ikke er noe storfavoritt hos meg.

Dette er ei lita perle av ei bok. Ein lettlesen roman på bare kring 60 sider. Forteljinga startar med at eg-personen, ei ung kvinne, finn ein kasse med ei sag og ein boge på loftet heime hjå mora. Mora veit at kassen tilhøyrde far til den unge kvinna, men elles veit også ho lite om dette. Forteljinga er elles ei forteljing om om oppveksten til kvinna, og om far hennar. Ei sterk historie, der både det som vert fortald og det som ikkje vert fortald er viktig. Varm og fin, men også sår roman.

Bøker jeg leser i forbindelse med min jobb på et skolebibliotek

• "Jeg elsker deg" av Hilde Hagerup
  • "Mormor danset i regnet - roman" av Trude Teige
  • "Ensomheten i Lydia Ernemans liv - roman" av Rune Christiansen
  • "Historien om fru Berg - noveller" av Ingvild H. Rishøi
  • "Byens spor - Ewald og Maj" av Lars Saabye Christensen
  • "Alt lyset vi ikke ser - en roman" av Anthony Doerr
  • "Så rart - samlede barnevers fra Så rart, Lille Persille, Den sommeren" av Inger Hagerup
  • "Fugletribunalet - roman" av Agnes Ravatn
  • "Før jeg brenner ned - roman" av Gaute Heivoll