Vindens navn

kongedreperkrøniken: dag én

del I

av (forfatter) og Morten Hansen (oversetter).

Bazar 2016 Heftet

Vindens navn er en bok som er dømt til å bli en klassiker, i følge The London Times. Det kan virke som store ord, men den nye fantasytrilogien fra Patrick Rothfuss har fått millioner av tilhengere verden over. De to bøkene i serien har begge ligget på The New York Times bestselgerliste. Vindens navn er klassisk i både format og form, men Rothfuss imponerer med å skape et fantastisk univers ved finne sin egen unike historie og språk innen sjangeren.

Historien i Vindens navn er på en måte den enkleste som finnes: Historien om en manns liv, Kvothe, en av verdens mest legendariske menn som har gått under jorden etter å ha utført både fantastiske og grusomme handlinger. Alle tror han er død, inntil en kronikør sporer ham opp og overtaler ham til å fortelle livshistorien sin.

«Han er skremmende god denne Rothfuss», sa forfatteren av A Game of Thrones, George R. R. Martin om fantasydebutanten som har skapt en verdenssensasjon.

Forlag Bazar

Genre Fantasy

Nr. 2 en vis manns frykt, har jeg også lest :) venter bare på siste bok nå :)

Når vinden uler rundt hushjørnene og skumringen senker seg over en mørk november-kveld - LES DISSE!!!