Vindens navn

kongedreperkrøniken: dag én

del I

av (forfatter) og Morten Hansen (oversetter).

Bazar 2016 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp bøker hos haugenbok.no

JEG HETER KVOTHE.

Jeg har stjålet prinsesser tilbake fra sovende konger i gravhauger. Jeg brente ned byen Trebon. Jeg har tilbrakt natten med Felurian og sluppet unna med både forstanden og livet i behold. Jeg ble utvist fra Universitetet da jeg var yngre enn de fleste er når de blir sluppet inn. Jeg ferdes på veier i måneskinn som andre frykter å snakke om ved høylys dag. Jeg har snakket med guder, elsket kvinner og skrevet sanger som får trubadurene til å gråte.

Du har kanskje hørt om meg.

Slik begynner en fortelling uten sidestykke i fantasylitteraturen - historien om en helt, fortalt med hans egen stemme. Det er en historie om sorg, en historie om overlevelse, en historie om en manns leting etter mening i universet, og om hvordan denne letingen og den ukuelige viljen som drev den, ga opphav til en legende.

Forlag Bazar

Genre Fantasy

Nr. 2 en vis manns frykt, har jeg også lest :) venter bare på siste bok nå :)

Når vinden uler rundt hushjørnene og skumringen senker seg over en mørk november-kveld - LES DISSE!!!