Vinden er min mor

en gammel medisinmanns liv og visdom

av (forfatter) og Arne Hem (oversetter).

Ex Libris forl. 1999 Innbundet

Bear Heart er en av de eldste i sin stamme, Muskogee-stammen. I denne boken forteller han historien om sitt liv og sin lære som medisinmann i indiansk kultur og tenkesett.

Forlag Ex Libris forl.

Utgivelsesår 1999

Omtalt sted Oklahoma

Dette er en bok som inneholder mye lærdom, klokskap og kjærlighet. En bok der alle kan lære noe av. En stor mann, forbilde for mange, men beina planta godt på jorda. (Den tid han levde såklart). Anbefales på det sterkeste!

Du føler sinne når du tenker på det motbydelige mennesket, og så snur du helt om og føler kjærlighet når du tenker på et annet. Du skifter ikke følelser, du skifter bare tanker, og følelsene fulgte etter. Så tenking påvirker både kropp og sjel.

Full av god, kloke ord og visdom. Minner meg om Elvira, min bestemor - mild og god, vil alt godt for alle andre. ![skriv bildebeskrivelse her][1]

• "Hverdagens magi - veien til glede" av Ragnhild N. Grødal
  • "Sansenes magi - å se mer enn du ser" av David Abram
  • "Fra frosk til prins - nevrolingvistisk programmering (NLP)" av Richard Bandler
  • "Livsvalg - ord om harmoni mellom indre og ytre liv" av Stephen C. Paul
  • "Livets magiske vev - glimt fra en optimistisk terapeuts verksted. Om det bevisste og ubevisste selvet, regresjonsterapi, menneskets naturlige selvhelbredende krefter og det gode liv" av Rune Amundsen
  • "Trøst - dikt og aforismer i utvalg" av Wenche Foss
  • "Dans med livet - gi slipp på kontrollen og se øyeblikkets muligheter" av Susan Jeffers
  • "Den nye tidsalder - en innføring i moderne trosretninger, alternative behandlingsformer og vår tids åndelige søken" av Paul Roland
  • "Sitater av Per Fugelli - ikke vær et 1-tall på jorden, bry deg om flokken din" av Per Fugelli
  • "Spontan helbredelse - kroppens iboende og ubegrensede evne til å helbrede seg selv" av Andrew Weil
  • "Mystica eterna - en livsveiledning" av Marcello Haugen
  • "Inka-innvielsen - en kvinnes åndelige eventyr i hjertet av Andes" av Elizabeth B. Jenkins