Villmarksleiren

av (forfatter) og Astrid Martinussen Almaas (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2010 Innbundet

Villmarksleiren er et alternativ til fengsel for unge lovbrytere. Leiren drives med jerndisiplin, og alle må delta i fjellklatring, elvepadling og andre tøffe aktiviteter. Zack er ikke særlig sprek og kritiserer metodene i leiren. Han dør i en fallulykke, kun to uker før han skulle ut. Hardy-guttene sendes inn undercover for å finne ut om Zack kan ha blitt drept fordi han var dårlig reklame for prosjektet. Begge to skaper stor irritasjon i leiren og finner ut at mange hadde motiv for å drepe Zack. Nå virker det som om noen er ute etter brødrene også.

Villmarksleiren er et alternativ til fengsel for unge lovbrytere. Leiren drives med jerndisiplin, og alle må delta i fjellklatring, elvepadling og andre tøffe aktiviteter. Zack er ikke særlig sprek og kritiserer metodene i leiren. Han dør i en fallulykke, kun to uker før han skulle ut. Kan Zack ha blitt drept fordi han var dårlig reklame for prosjektet? Hardy-guttene sendes inn undercover. Frank tar rollen som tøff ungdomskriminell og Joe som doven slappfisk. Begge to skaper stor irritasjon i leiren og finner snart ut at mange hadde motiv for å kvitte seg med Zack. Nå virker det som om noen er ute etter å ta brødrene også!

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241905865

EAN 9788241905865

Serie Nye Hardy-guttene (7)

Genre Politi og detektiver Spenning

Villmarksleiren er et sted der de gir unge lovbrytere en sjanse for i stedet for å komme i ungdomsfengselet, men hvis man gjør noe som bryter en av reglene så kommer rett i ungdomsfengselet eller et vanlig fengsel hvis man fyller 18 år der. Leiren drives med hard disiplin, og alle må delta i fjellklatring, elvepadling og andre harde og tøffe aktiviteter. Zack er ikke noe idrettsmann og er ikke noe sprek, han kritiserer metodene i leiren også. Han døde av fallulykke rett før han skulle ut av leiren. Kan Zack blitt drept bare på grunn av at han var dårlig reklame for prosjektet eller var det bare en ulykke?

Hardy- guttene er to gutter, Joe og Frank, som jobber for Attack, og nå sendes de inn undercover. De blir sendt til leiren for å finne ut om hva som skjedde med Zack. Frank får rollen som en tøff ungdomskriminell og Joe som en doven slappfisk. Begge to skaper stor irritasjon i leiren og de finner ut at det var mange som hadde motivet for å drepe Zack og det blir bare flere og flere mistenkte. Og nå virker det som om det er noen som prøver å bli kvitt brødrene.

Jeg synes denne boken var veldig spennende og bra, fordi det alltid var noe som skjedde. Jeg mener at denne boken passer både for gutter og jenter fra 10 år og oppover og de som liker spennende bøker.

to gutter som heter frank hardy og joe hardy.

nnn

• "Popstjerne i fare" av Franklin W. Dixon