VHF

av (forfatter) og Jon Winge (oversetter).

Pegasus 2007 Spiral

Håndboken tar blant annet for seg apparater, kallingstyper, rekkevidde, radiospråk og oppkalling, kystradioen, mayday, pan pan og securite. Den passer både for dem som er i ferd med å gi seg i kast med båtlivet for første gang, og for den erfarne brukeren som trenger en oppdatering. I tillegg kan den fungere som supplement til mer omfattende lærebøker og til en siste repetisjon foran eksamen i båtførerprøven og maritime fag. Heftet er plastbelagt.

Pegasus har innledet et samarbeid med det engelske maritime forlaget Fernhurst om utgivelse av noen av deres mest anvendte håndbøker for ulike sider ved båtlivet. I år gir vi ut de første fire i en serie på 12 som alle er i samme format, plastbelagt og innbundet med spiraloppheng, noe som gjør dem spesielt godt egnet til bruk i all slags vær. Dette er pedagogiske og illustrerte små håndbøker som vil gi den erfarne brukeren en nyttig og lett tilgjengelig oppdatering når han trenger det og er samtidig en innføring for alle som er i ferd med å gi seg i kast med båtlivet for første gang. .- i båten. serien er også nyttig som supplement til mer omfattende lærebøker og til en siste repetisjon foran eksamen i båtførerprøven og maritime fag. De er oversatt og tilrettelagt for norske forhold av forfatter og båtjournalist Jon Winge.

Forlag Pegasus

Utgivelsesår 2007

Format Spiral

ISBN13 9788244200301

EAN 9788244200301

Serie I båten

Det er sommer, og mange bruker tiden i seilbåten. I denne listen har jeg samlet noen bøker om seiling og båtliv. Noe som sommerlektyre, og annet kanskje for å planlegge båt-sommeren neste år. Takk til SGmarine for tips!