Vernon God Little

en komedie i dødens nærvær fra det 21. århundre

av (forfatter) og Silje Beite Løken (oversetter).

Cappelen 2004 Heftet

15-år gamle Vernon Gregory Little er i trøbbel, og det har noe med massakren på 16 elever på skolen hans å gjøre. Snart er småbyen Martirio i Texas oversvømt av journalister på jakt etter en syndebukk.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788202242855

EAN 9788202242855

Serie Cappelens utvalgte billigbøker

Omtalt sted Texas

Tildelt litteraturpris Booker-prisen 2003

I have an urge to ask her name, but I don't. I can imagine her saying, 'Why, I'm Graunley Stelt,' or 'Achtung Beed,' or something way fucken bent. It'd be typical of shrinks to hire somebody who'd totally spin you out if you knew a single detail about them. If you weren't edgy before you came in, you would be after you met the fucken receptionist.

Bookerprisen (engelsk navn: «Booker Prize for Fiction» og «Man Booker Prize») blir årlig utdelt til den beste romanen skrevet på engelsk og utgitt i Storbritannia (tidligere begrenset til innbyggere i Samveldet, Irland og Zimbabwe). Prisen ble innstiftet av bokhandlerkjeden Booker plc i 1968. For å bevare prisens eksklusivitet velger man ut jurymedlemmer blant kritikere, forfattere og akademikere. Siden 2002 har prisen også blitt omtalt som «Man Booker Prize» for å reflektere at prisen blir sponset av et investeringsselskap, Man Group plc.

Part 2: Asia, Australia, New Zealand etc.
Reading the World: Read a book from every country in the world. Here's my growing list of titles and recommendations.

Den tradisjonelle loppemarkeden svikter aldri. I år fant jeg, i rekkefølge, disse bøkene. Gatsby er til kona som aldri lest den og nekter å lese min svenske utgave.

Å, som jeg elsker sommersalget på Fretex i Moss. Om det er en bok jeg bare tror jeg vil ha, så tar jeg den - det er jo bare 10 kr.

Samlet av Waterstone

• "Autografmannen" av Zadie Smith